Finc naar digitaal aanleveren en ondertekenen van jaarstukken
26 februari 2018 door Arno van OosterhoutAls een van de eerste accountantskantoren in Nederland is Finc met haar audit- en assurancepraktijk volledig ingericht op het digitaal uitbrengen van jaarstukken met accountantsverklaring en een gekwalificeerde digitale ondertekening (PKI-beroepscertificaat).
Pen en papier kan zo goed als de deur uit bij Finc en ‘de inkt-handtekening’ van de accountant is nagenoeg verdwenen bij het Waalwijkse accountantskantoor.
Aanleiding hiervoor is de verplichting dat controleplichtige ondernemingen vanaf boekjaar 2017 jaarstukken digitaal moeten deponeren bij de KvK in SBR-formaat (XBRL), voorzien van een digitale controleverklaring van de accountant met een speciaal gekwalificeerde digitale handtekening.
Finc heeft ook direct doorgepakt en brengt voortaan ook álle jaarstukken voor niet-controleplichtige bedrijven digitaal uit met een digitale handtekening van een van de geregistreerde accountants van het kantoor.
Iets wat vandaag de dag nog uitzonderlijk is in Nederland.
Finc heeft ook direct doorgepakt en brengt voortaan ook álle jaarstukken voor niet-controleplichtige bedrijven digitaal uit met een digitale handtekening van een van de geregistreerde accountants van het kantoor.
Iets wat vandaag de dag nog uitzonderlijk is in Nederland.